VBoekbestellingen gratis thuis bezorgd vanaf 15,- 

VGratis afhalen in de boekhandel

 VBinnen 14 dagen gratis retour bij ruim 100 boekhandels

Metrics for Service Management
ISBN
9789087536480
Uitgever
Van Haren Publishing
Druk vanaf
1e
Verschenen
01-05-2011
Taal
Engels
Bindwijze
Paperback
Genre
Informatica & Exacte vakken
  • Share
  • Share
  • Share
  • Share

Metrics for Service Management

Designing for ITIL®

Reeks: Best practice

This title is the sister book to the global best-seller Metrics for Service Management. Taking the basics steps described there, this new title describes the context within the ITIL 2011 Lifecycle approach.
More than that it looks at the overall goal of metrics which is to achieve Value. The overall delivery of Business Value is driven by Corporate Strategy and Governance, from which Requirements are developed and Risks identified. These Requirements drive the design of Services, Processes and Metrics. Metrics are designed and metrics enable design as well as governing the delivery of value through the whole lifecycle.
The book shows the reader how do achieve this Value objective by covering the following:
- Introduction (this chapter), explaining the purpose and structure of this book
- Managing, metrics and perspectives: key principles of metrics
- Governance: the metrics required for effective governance
- Service Strategy: the metrics required for the first phase of the service lifecycle
- Service Design: the metrics required for the second phase of the service lifecycle
- Chapters exploring Service Design-related topics in more detail:
- Classifications of metrics
- Outsourcing and emerging technologies
- Cultural and technical considerations
- Tools and tool selection
- Service Transition: the metrics required for the third phase of the service lifecycle
- Chapter exploring Service Transition-related topic in more detail: Service Transition and management of change
- Service Operation: the metrics required for the fourth phase of the service lifecycle
- Continual Service Improvement: the metrics required for the final on-going phase of the service lifecycle
€42,35
Exemplaren:
Nieuw

Prijs:
€ 42,35
Verkrijgbaar in
Centraal landelijk magazijn
Voorraad:
Levertijd:
Op werkdagen voor 23:00 besteld, volgende dag thuisbezorgd
* Voorraad uit het 'Centraal landelijk magazijn' is leverbaar vanuit een centraal logistiek centrum in Nederland, hiervandaan wordt het artikel naar de klant of de boekhandel gestuurd. De getoonde voorraad in de boekhandel wordt meerdere malen per dag bijgewerkt. Het kan echter voorkomen dat een artikel in de tussentijd uitverkocht is. Wilt u zeker weten dat een boek op voorraad is, verzoeken wij u contact op te nemen met de boekhandel.

Loading...

.
Waarom Libris
Boekbestellingen vanaf € 15,- GRATIS thuisbezorgd.
Kies uit meer dan een miljoen artikelen, waaronder ruim 25.000 Nederlandse ebooks.
Thuis bestellen en bezorgen of afhalen en betalen in de boekhandel.
Ruim 85.000 boeken op werkdagen voor 23.00 besteld, de volgende dag bezorgd
Volg uw bestelling via Track & Trace van PostNL
Bijna 100 aangesloten kwaliteitsboekhandels.
pro-mbookslibr1 : libris