VGratis bezorgd vanaf € 15,-*

VGratis afhalen en retourneren in ruim 180 Libris- en Blz.-boekhandels

VOp werkdagen voor 23.00 uur besteld, morgen bezorgd

Mindful Design
ISBN
9781484242339
Uitgever
APress
Druk vanaf
1e
Verschenen
01-01-2019
Taal
Engels
Bladzijden
359 pp.
Bindwijze
Paperback
Genre
Literaire fictie
  • Share
  • Share
  • Share
  • Share

Mindful Design

How and Why to Make Design Decisions for the Good of Those Using Your Product

Learn to create seamless designs backed by a responsible understanding of the human mind. This book examines how human behavior can be used to integrate your product design into lifestyle, rather than interrupt it, and make decisions for the good of those that are using your product.
Mindful Design introduces the areas of brain science that matter to designers, and passionately explains how those areas affect each human's day-to-day experiences with products and interfaces. You will learn about the neurological aspects and limitations of human vision and perception; about our attachment to harmony and dissonance, such as visual harmony, musical harmony; and about our brain's propensity towards pattern recognition and how we perceive the world cognitively.
In the second half of the book you will focus on the practical application of what you have learned, specific to interaction and interface design. Real-world examples are used throughout so that you can really see how design is impacting our everyday digital experience.



Design is a responsibility, but not enough designers understand the human mind or the process of thought. This book explores the key factors involved and shows you how to make the right design choices.



What You'll Learn


Review how attention and distraction work and the cost of attentional switching

Use Gestalt principles to communicate visual grouping

Ensure your underlying models make sense to your audience

Use time, progression, and transition to create a composition

Carefully examine controlling behavior through reductionist and behaviorist motivation concepts

Apply the theoretical knowledge to practical, mindful application design
















Who This Book Is For

The primary audience for this book is professional designers who wish to learn more about the human mind and how to apply that to their work. The book is also useful for design-focussed product owners and startup founders who wish to apply ethical thinking to a team, or when bootstrapping their products. The secondary audience is design students who are either studying a 'traditional' visual design course, or a UX/interaction design course who have a desire to learn how they might be able to apply mindful design to their early careers. Finally, a tertiary audience for this book would be tutors involved in teaching design, or peripheral, courses who may wish to incorporate its teachings into their lectures, workshops or seminars.
€45,95
Exemplaren:
Nieuw
Prijs:
€ 45,95
Verkrijgbaar in
Centraal landelijk magazijn
Voorraad:
Levertijd:
Afwijkende levertijd: 5 tot 7 werkdagen.

Bestellen voor afhalen, zónder account

Indien u dit boek wilt afhalen in de winkel, bieden we nu ook de mogelijkheid het boek direct te bestellen zonder account. U vult hieronder uw gegevens in en de boekhandel neemt contact op zodra het boek voor u klaarligt.

* Voorraad uit het 'Centraal landelijk magazijn' is leverbaar vanuit een centraal logistiek centrum in Nederland, hiervandaan wordt het artikel naar de klant of de boekhandel gestuurd. De getoonde voorraad in de boekhandel wordt meerdere malen per dag bijgewerkt. Het kan echter voorkomen dat een artikel in de tussentijd uitverkocht is. Wilt u zeker weten dat een boek op voorraad is, verzoeken wij u contact op te nemen met de boekhandel.

Loading...

.
Waarom Libris.nl
Boekbestellingen vanaf € 15,- GRATIS thuisbezorgd.
Kies uit meer dan een miljoen artikelen, waaronder ruim 25.000 Nederlandse ebooks.
Thuis bestellen en bezorgen of afhalen en betalen in de boekhandel.
Ruim 85.000 boeken op werkdagen voor 23.00 besteld, de volgende dag bezorgd
Volg uw bestelling via Track & Trace van PostNL
Ruim 180 aangesloten Libris- en Blz.-boekhandels.
pro-mbookslibr3 : libris