VBoekbestellingen gratis thuis bezorgd vanaf 15,- 

VGratis afhalen in de boekhandel

 VBinnen 14 dagen gratis retour bij ruim 100 boekhandels

Evalueren om te leren
ISBN
9789046902530
Uitgever
Coutinho
Druk vanaf
1e
Verschenen
16-05-2011
Taal
Nederlands
Bladzijden
246 pp.
Bindwijze
Paperback
Genre
Onderwijs & Opvoeding
  • Share
  • Share
  • Share
  • Share

Evalueren om te leren

toetsen en beoordelen op school

Leerlingen gaan naar school om zich te ontwikkelen en bepaalde leerdoelen te halen. Een kerntaak van het onderwijs is leerlingen hierbij te helpen. Leraren spelen hierin een belangrijke rol: zij stimuleren, begeleiden en sturen het leerproces waar nodig bij. Het (tussentijds) beoordelen van het leren is hierbij essentieel. Dit boek gaat ervan uit dat dit niet alleen de taak is van de leraar, maar ook van de leerlingen zelf. Door zelfreflectie, feedback van de leraar en evaluatie door medeleerlingen worden zij zich meer bewust van hun eigen leerproces en krijgen zij aanwijzingen voor het zetten van de volgende stap op weg naar het bereiken van hun leerdoel. Evalueren om te Leren biedt (aankomende) leraren theoretische achtergronden, praktijkvoorbeelden, handvatten en praktische instrumenten om leerlingen te helpen in hun ontwikkeling. De benadering van evaluatie, die ‘Evalueren om te Leren’ wordt genoemd, staat centraal in dit boek. De actieve rol van leerlingen hierin wordt sterk benadrukt. Het boek bestaat uit drie delen. Deel 1 vormt een inleiding over evaluatie, toetsing en beoordeling op school. Hierin worden algemene principes van evaluatie besproken en wordt ‘Evalueren om te Leren’ nader uitgewerkt. Deel 2 is meer praktisch van aard en behandelt de onderwerpen feedback, peerevaluatie, zelfreflectie, werken met portfolio’s, evalueren van projectwerk en continue voortgangsevaluatie. In deel 3 komen enkele bouwstenen voor schoolbeleid aan de orde zoals opvattingen van leerkrachten over evalueren, communicatie en samenwerking met ouders over evaluatie en kwaliteitscriteria voor evaluatie. Dit boek is bestemd voor leraren (in opleiding) in het basis- en voortgezet/secundair onderwijs. Het is een toegankelijk geschreven uitgave waarin kennis en praktijk nauw met elkaar zijn verweven. Evalueren om te Leren is geschreven door auteurs afkomstig vanuit diverse universiteiten en hogescholen in Nederland en Vlaanderen met wetenschappelijke en/of praktijkervaring op dit gebied. Jos Castelijns is lector ‘Eigentijds beoordelen in het onderwijs’ aan hogeschool De Kempel te Helmond en senioronderzoeker bij KPC Groep in ’s-Hertogenbosch. Mien Segers is hoogleraar Corporate Learning aan de Universiteit van Maastricht. Katrien Struyven is als docent verbonden aan de Vrije Universiteit Brussel, Vakgroep Educatiewetenschappen (EDWE).
€28,00
Exemplaren:
Nieuw

Prijs:
€ 28,00
Verkrijgbaar in
Centraal landelijk magazijn
Voorraad:
Levertijd:
Op werkdagen voor 23:00 besteld, volgende dag thuisbezorgd
* Voorraad uit het 'Centraal landelijk magazijn' is leverbaar vanuit een centraal logistiek centrum in Nederland, hiervandaan wordt het artikel naar de klant of de boekhandel gestuurd. De getoonde voorraad in de boekhandel wordt meerdere malen per dag bijgewerkt. Het kan echter voorkomen dat een artikel in de tussentijd uitverkocht is. Wilt u zeker weten dat een boek op voorraad is, verzoeken wij u contact op te nemen met de boekhandel.

Loading...

.
Waarom Libris
Boekbestellingen vanaf € 15,- GRATIS thuisbezorgd.
Kies uit meer dan een miljoen artikelen, waaronder ruim 25.000 Nederlandse ebooks.
Thuis bestellen en bezorgen of afhalen en betalen in de boekhandel.
Ruim 85.000 boeken op werkdagen voor 23.00 besteld, de volgende dag bezorgd
Volg uw bestelling via Track & Trace van PostNL
Bijna 100 aangesloten kwaliteitsboekhandels.
pro-mbookslibr3 : libris