Alle boekbestellingen worden t/m 22 december gratis verzonden binnen Nederland en België

 

Smart Digital Signage
ISBN
9783668293557
Uitgever
GRIN Publishing
Druk vanaf
1e
Verschenen
07-09-2016
Taal
Engels
Bladzijden
43 pp.
Bindwijze
ebook Adobe PDF
  • Share
  • Share
  • Share
  • Share

Smart Digital Signage ebook: PDF

How will a retail example of a smart environment influence consumers from an environmental psychology perspective?

Bachelor Thesis from the year 2016 in the subject Communications - Public Relations, Advertising, Marketing, Social Media, grade: A (5,0), Stockholm University (Department of Computer and Systems Sciences), course: Bachelor thesis in computer and systems sciences (IB015F), 15 hec, language: English, abstract: Within the topic of Internet of Things (IoT) smart objects are a key concept. The concept of making everyday objects smart. Smart objects that can understand and react to their environment, creating a smart environment. However, with the fast technological development leading to more smart environments in the physical world, not much research has been done on how this will influence users from an Environmental Psychology perspective. Earlier research on smart technologies has shown that users who received real-time feedback on their behavior got their attitude influenced and also changed their behavior, creating an interest to further explore the possibilities and impact of this technology. Marketing researchers have done Environmental Psychology studies for a long time to examine how other environmental stimuli (light, music, scents and digital signage etc.) influence people’s perception, emotions and behaviors using the Mehrabian-Russell model to build stimulating environments also known as atmospherics. This study aims to solve the lack of research on how the emerging smart environments will influence consumers. With the following research question: “How will a retail example of a smart environment influence consumers from an environmental psychology perspective?” The research strategy was a scenario-based case study, where the participants got to experience a retail scenario with a simulated smart environment. The data collection method were in-depth semi-structured interviews that was conducted on 10 participants, randomly selected. Thereafter a thematic analysis was conducted as a data analysis method. Data extracts were theory driven coded and categorized under the environmental psychology themes.
€16,99
Exemplaren:
Ebook

Prijs:
€ 16,99
Verkrijgbaar in
Online
Voorraad:
Levertijd:
Direct te downloaden
Dit is een digitaal leesproduct. Na betaling van de bestelling, kunt u een digitaal boek meteen op een computer of daarvoor geschikte ereader lezen. Door op "Afrekenen" te klikken ziet u af van uw herroepingsrecht en stemt u in met directe levering. U kunt een digitaal boek dus niet ruilen of annuleren.

Loading...

Libris Boeken Top 3

In de boekhandel en online verkopen we heel veel boeken. Welke boeken zijn er het meest over de toonbank gegaan? Hier vind je de 3 best verkochte boeken op het gebied van literatuur, spanning, non-fictie en kinderboeken. Wil je liever per genre de boeken top 10 bekijken of de ebook top 10? Dat kan! 

Bekijk alle top 10 lijsten

Boeken in het Nieuws

Bij onder meer De Wereld Draait Door, Pauw, Jinek, Koffietijd, RTL Late Night, Met Het Oog op Morgen én in de bekende dagbladen en tijdschriften worden regelmatig boeken besproken en gerecenseerd. Libris zet ze op een rijtje: de laatst besproken als eerste en handig ingedeeld naar medium.

Alle Boeken in het Nieuws

.
Waarom Libris
Boekbestellingen vanaf € 15,- GRATIS thuisbezorgd.
Kies uit meer dan een miljoen artikelen, waaronder ruim 25.000 Nederlandse ebooks.
Thuis bestellen en bezorgen of afhalen en betalen in de boekhandel.
Ruim 85.000 boeken op werkdagen voor 23.00 besteld, de volgende dag bezorgd
Volg uw bestelling via Track & Trace van PostNL
Bijna 100 aangesloten kwaliteitsboekhandels.
pro-mbookslibr3 : libris