VBoekbestellingen gratis thuis bezorgd vanaf 15,- 

VGratis afhalen in de boekhandel

 VBinnen 14 dagen gratis retour bij ruim 100 boekhandels

Game-Changing Strategies
ISBN
9780470276877
Uitgever
John Wiley & Sons
Druk vanaf
1e
Verschenen
01-01-2008
Taal
Engels
Bladzijden
256 pp.
Bindwijze
Hardcover
Genre
Management, Economie & Communicatie
  • Share
  • Share
  • Share
  • Share

Game-Changing Strategies

How to Create New Market Space in Established Industries by Breaking the Rules

Game Changing Strategies

Companies that develop new radical business models in established industries—and in the process, break the rules of the game in those industries—can enlarge the market and create enormous value for themselves. Just consider companies such as Amazon, Starbucks, IKEA, and Dell.

While everybody agrees with this idea, few seem to appreciate that the majority of new business model innovations are introduced by newcomers in an industry. Established firms appreciate the need to break the rules as much as start up firms. They also possess many more resources, skills, and technologies to do so effectively. Yet they continue to allow new firms to take the initiative when it comes to business model innovation. The question is why?

Game Changing Strategies explains the reasons behind this puzzle and presents practical ideas on how established firms can not only discover radical new business models but also grow them next to their existing business models. The challenge for established firms is not the discovery of a new business model—the real challenge is how to make two business models coexist. This book offers advice on how established firms can implement structures and processes that make the new business model less conflicting and more palatable to the existing business.

The book also examines the incentives that drive established firms to pioneer new radical business models in their industries and describes how they can do it. In addition, it explores the challenge of responding to the invasion of a new business model and examines the various response options available to established companies. Game Changing Strategies cautions that even though business model innovation is difficult for established firms, they still must approach it in a proactive manner.

€36,95
Exemplaren:
Nieuw

Prijs:
€ 36,95
Verkrijgbaar in
Centraal landelijk magazijn
Voorraad:
-
Levertijd:
Tijdelijk niet leverbaar
* Voorraad uit het 'Centraal landelijk magazijn' is leverbaar vanuit een centraal logistiek centrum in Nederland, hiervandaan wordt het artikel naar de klant of de boekhandel gestuurd. De getoonde voorraad in de boekhandel wordt meerdere malen per dag bijgewerkt. Het kan echter voorkomen dat een artikel in de tussentijd uitverkocht is. Wilt u zeker weten dat een boek op voorraad is, verzoeken wij u contact op te nemen met de boekhandel.

Loading...

.
Waarom Libris
Boekbestellingen vanaf € 15,- GRATIS thuisbezorgd.
Kies uit meer dan een miljoen artikelen, waaronder ruim 25.000 Nederlandse ebooks.
Thuis bestellen en bezorgen of afhalen en betalen in de boekhandel.
Ruim 85.000 boeken op werkdagen voor 23.00 besteld, de volgende dag bezorgd
Volg uw bestelling via Track & Trace van PostNL
Bijna 100 aangesloten kwaliteitsboekhandels.
pro-mbookslibr2 : libris