VBoekbestellingen gratis thuis bezorgd vanaf 15,- 

VGratis afhalen in de boekhandel

 VBinnen 14 dagen gratis retour bij ruim 100 boekhandels

Het doel, de weg en de rugzak
ISBN
9789077212363
Uitgever
Van Haren Publishing
Druk vanaf
1e
Verschenen
19-11-2004
Taal
Nederlands
Bladzijden
212 pp.
Bindwijze
Hardcover
Genre
Informatica & Exacte vakken
  • Share
  • Share
  • Share
  • Share

Het doel, de weg en de rugzak

een gids voor praktisch ICT service management

Service management is het beheersen van alle aspecten die van invloed zijn op ICT-dienstverlening op zodanige wijze dat de klant afgesproken kwaliteit en kosten worden gewaarborgd. De service manager is degene die al deze aspecten controleert. Deze definitie haalt de term service management uit de gebruikelijke hoek van ITIL-processen en positioneert in feite de ICT manager zelf als de ultieme service manager. Hij is immers de enige die alle aspecten binnen de ICT-service organisatie kan be´nvloeden.

In dit boek wordt het inrichten van service management gezien als een voortdurende reis op weg naar overeenstemming tussen aanbieder en afnemer van ICT-diensten. Om goed voorbereid aan de reis te kunnen beginnen is het van belang om te weten waar de reis naar toe gaat, ofwel om het doel goed te bepalen; te weten hoe het doel te bereiken, ofwel de juiste weg te kiezen, en de goede bagage mee te nemen in de rugzak. Dit boek behandelt vanuit de brede definitie van service management in deze drie delen een aantal belangrijke zaken waar de service manager kennis van koet hebben om succesvolle diensten te kunnen leveren.

Het doel: Dit deel behandelt de ontwikkelingen aan de vraagzijde en bij de business die van invloed zijn op de positionering en inrichting van de serviceorganisatie. Er komen maatschappelijke trends en gangbare modellen aan de orde. Het bevat tevens de succes- en faalfactoren van ICT outsourcing. Als laatste bevat dit deel een hoofdstuk over de inrichting van de vraagzijde van ICT, het demand management.

De weg: Dit deel bevat hulpmiddelen voor de positiebepaling en de inrichting van de serviceorganisatie. Het eerste hoofdstuk van dit deel bevat praktische methoden om de volwassenheid van de service- organisatie te bepalen, om zo prioriteiten aan de inrichting goed te kunnen sturen. Dit wordt gevolgd door een hoofdstuk waarin de inrichting van de organisatie zelf centraal staat. Het behandelt de strategie voor inrichting en verschillende inrichtingsmodellen. Het derde hoofdstuk van dit deel gaat over het handhaven van de kwaliteit binnen een serviceorganisatie. Het bevat handvatten om kwaliteitsdenken in de organisatie te verankeren, zonder de ontwikkelingen in de organisatie nodeloos te vertragen.

De rugzak: Bevat de uitdaging van drie onderwerpen die elke service manager in zijn rugzak zou moeten hebben. Het eerste onderwerp is de SLA. Het bevat de positionering van de SLA en praktische invulling en van veel artikelen die in een SLA thuishoren. Het hoofdstuk cost management bevat de eerste stappen voor een serviceorganisatie om op kosten te kunnen gaan sturen. Het laatste hoofdstuk van het boek behandelt aanbesteden van ICT. Aanbesteden wordt neergezet als nuttig instrument om de doelstellingen van de organisatie te ondersteunen.
€42,35
Exemplaren:
Nieuw

Prijs:
€ 42,35
Verkrijgbaar in
Centraal landelijk magazijn
Voorraad:
-
Levertijd:
Afwijkende levertijd: 5 tot 7 werkdagen.
* Voorraad uit het 'Centraal landelijk magazijn' is leverbaar vanuit een centraal logistiek centrum in Nederland, hiervandaan wordt het artikel naar de klant of de boekhandel gestuurd. De getoonde voorraad in de boekhandel wordt meerdere malen per dag bijgewerkt. Het kan echter voorkomen dat een artikel in de tussentijd uitverkocht is. Wilt u zeker weten dat een boek op voorraad is, verzoeken wij u contact op te nemen met de boekhandel.

Loading...

.
Waarom Libris
Boekbestellingen vanaf € 15,- GRATIS thuisbezorgd.
Kies uit meer dan een miljoen artikelen, waaronder ruim 25.000 Nederlandse ebooks.
Thuis bestellen en bezorgen of afhalen en betalen in de boekhandel.
Ruim 85.000 boeken op werkdagen voor 23.00 besteld, de volgende dag bezorgd
Volg uw bestelling via Track & Trace van PostNL
Bijna 100 aangesloten kwaliteitsboekhandels.
pro-mbookslibr3 : libris