VBoekbestellingen gratis thuis bezorgd vanaf 15,- 

VGratis afhalen in de boekhandel

 VBinnen 14 dagen gratis retour bij ruim 100 boekhandels

Corporate Media Governance
ISBN
9789088913273
Uitgever
Proefschriftmaken B.V.
Druk vanaf
1e
Verschenen
09-09-2011
Taal
Nederlands
Bladzijden
144 pp.
Bindwijze
Paperback
Genre
Management, Economie & Communicatie
  • Share
  • Share
  • Share
  • Share

Corporate Media Governance

Met grote regelmaat maken topfunctionarissen van organisaties onherstelbare fouten in hun communicatie met de media. Dit leidt tot het schaden van de belangen van organisaties en tot ingrijpende persoonlijke drama’s. Dit lijken vaak individuele misstappen. Uit het proefschrift Corporate Media Governance blijkt echter dat hier institutionele weeffouten onder liggen.

De auteur van het boek betoogt dat mediacommunicatie een integraal onderdeel van de bedrijfsvoering van bedrijven, overheden en instellingen zou moeten zijn. Mediacommunicatie komt dan op het niveau van governance en kan dan worden aangeduid als corporate media governance. Om dit goed te organiseren wordt in dit boek de Media Governance Scorecard geïntroduceerd. De Media Governance Scorecard is een digitaal analyse- en sturingsinstrument dat is opgebouwd uit negentien hoofdstukken. De Media Governance Scorecard heeft de volgende hoofdstukindeling.

1. Organisatiegegevens

2. Corporate Mediapositie

3 .Corporate Media-ervaringen

4. Corporate Mediacompetenties

5. Corporate Mediabereik

6. Corporate Mediarisicoprofiel

7. Corporate Mediarisicomanagement

8. Corporate Mediaregie

9. Corporate Mediaplanning

10. Corporate Mediadoelstellingen

11. Corporate Mediabeleid

12. Corporate Mediastrategie

13. Corporate Mediabudget

14. Corporate Media- issuesmanagement

15. Corporate Media-instrumenten

16. Corporate Media E-management

17. Corporate Mediacrisismanagement

18. Corporate Media-evaluaties

De Media Governance Scorecard levert een totaalbeeld op van een organisatie in relatie tot corporate media governance en corporate media management. Daarnaast geeft het door middel van de negentien afzonderlijke hoofdstukken een goed beeld van deelonderwerpen. Op deze wijze wordt het mogelijk om de vertaalslag te maken naar verschillende organisatieonderdelen en verschillende verantwoordelijkheidsniveaus op het vlak van de corporate media communicatie.

Over de auteur:
Peter Kempen is in 1960 geboren te Rotterdam in Nederland. Hij studeerde aan de Universiteit Leiden: Studierichting geschiedenis, afstudeervariant sociale en economische geschiedenis. Hij promoveerde in 2011 op het proefschrift getiteld Corporate Media Governance. Hij werkte onder meer bij Royal Dutch Shell en de Postbank (ING Groep). Daarna werd hij directeur van de Writers Academy. Momenteel geeft hij leiding aan het AutoriteitsInstituut. De activiteiten van het AutoriteitsInstituut zijn te scharen onder advisering op het terrein van strategische positionering en organisatieadvies.

Het leidende motto van waaruit Peter Kempen denkt en werkt, luidt: Oog hebben voor verschillen, gevoel voor verhoudingen.
Niet leverbaar

Dit artikel wordt niet, of niet meer, door onze leveranciers aangeboden. Je kunt het dan ook niet via de webshop bestellen.

Wel kun je, via de link "Vraag de boekhandel", de boekhandel vragen of zij dit artikel nog op voorraad hebben, er aan kunnen komen, of een alternatief beschikbaar hebben.

Loading...

.
Waarom Libris
Boekbestellingen vanaf € 15,- GRATIS thuisbezorgd.
Kies uit meer dan een miljoen artikelen, waaronder ruim 25.000 Nederlandse ebooks.
Thuis bestellen en bezorgen of afhalen en betalen in de boekhandel.
Ruim 85.000 boeken op werkdagen voor 23.00 besteld, de volgende dag bezorgd
Volg uw bestelling via Track & Trace van PostNL
Bijna 100 aangesloten kwaliteitsboekhandels.
pro-mbookslibr3 : libris