VBoekbestellingen gratis thuis bezorgd vanaf 15,- 

VGratis afhalen in de boekhandel

 VBinnen 14 dagen gratis retour bij ruim 100 boekhandels

Naar een vraaggestuurde informatievoorziening
ISBN
9789012582049
Uitgever
Academic service
Druk vanaf
1e
Verschenen
01-04-2010
Taal
Nederlands
Bladzijden
107 pp.
Bindwijze
Paperback
Genre
Informatica & Exacte vakken
  • Share
  • Share
  • Share
  • Share

Naar een vraaggestuurde informatievoorziening

de case Gezondheidszorg

ITIL, ASL en BiSL hebben als markstandaarden voor IT- en informatiemanagement
(beheer) een grote vlucht genomen. Om deze goed toe te kunnen passen worden ITbeheerdersgetraind in deze methodes en worden processen ingericht. Wat hierbij altijd speelt zijn vragen als: ‘hoe hang ik dat nou op in de organisatie’, ‘wie zijn de stakeholders en hoe betrek ik die’ of ‘wie is nou waarvoor verantwoordelijk’. Specifiek op het terrein van functioneel beheer en/of (business)informatiemanagement spreken we hierbij over de inrichting van de vraagorganisatie van de informatievoorziening. In de zorgmarkt en met name bij de zorgorganisaties spelen omvangrijke veranderingen, veroorzaakt door de geïntroduceerde marktwerking, maatschappelijke veranderingen en de (technologische) mogelijkheden voor een innovatieve zorg. Informatievoorziening
speelt hierbij steeds meer een cruciale rol. De ervaring leert dat de informatievoorziening alleen succesvol kan zijn wanneer deze direct vanuit de zorg en de bedrijfsvoering wordt aangestuurd. In de zorgsector betekent dit voor veel organisaties dat zij moeten en willen transformeren van een aanbodgestuurde naar een vraaggestuurde informatievoorziening.
Naar een vraaggestuurde infomatievoorziening is geschreven door experts op het gebied van de standaarden voor het beheer van IT en de informatievoorziening (IV). Zij brengen de werelden van IT en de business – in dit geval de zorg en bedrijfsvoering daarvan – bij elkaar. Dit combineren ze met hun jarenlange beheerervaring in verschillende marktsegmenten, waardoor Naar een vraaggestuurde infomatievoorziening een praktisch boek is geworden. Het
biedt de lezers vanuit verschillende perspectieven en op verschillende niveaus handreikingen en best practices. Een ieder die in zijn of haar organisatie met deze materie te maken krijgt, zal zich herkennen in de sprekende situaties en voorbeelden die in dit boek zijn uitgewerkt. Dit boek geeft zowel theorie als een praktijkcase die als rode draad door het boekje loopt. Zo geeft het boek concrete handvatten voor de inrichting van businessinformatiemanagement in zorgorganisaties. Het boek is dan ook een handleiding voor management, informatiemanagement en functioneel beheer(ders). We beogen hiermee ook aan te sluiten met leerprogramma’s voor de zorg bij onderwijsinstellingen.
€39,95
Exemplaren:
Nieuw

Prijs:
€ 39,95
Verkrijgbaar in
Centraal landelijk magazijn
Voorraad:
-
Levertijd:
Afwijkende levertijd: 1 tot 2 werkdagen.
* Voorraad uit het 'Centraal landelijk magazijn' is leverbaar vanuit een centraal logistiek centrum in Nederland, hiervandaan wordt het artikel naar de klant of de boekhandel gestuurd. De getoonde voorraad in de boekhandel wordt meerdere malen per dag bijgewerkt. Het kan echter voorkomen dat een artikel in de tussentijd uitverkocht is. Wilt u zeker weten dat een boek op voorraad is, verzoeken wij u contact op te nemen met de boekhandel.

Loading...

.
Waarom Libris
Boekbestellingen vanaf € 15,- GRATIS thuisbezorgd.
Kies uit meer dan een miljoen artikelen, waaronder ruim 25.000 Nederlandse ebooks.
Thuis bestellen en bezorgen of afhalen en betalen in de boekhandel.
Ruim 85.000 boeken op werkdagen voor 23.00 besteld, de volgende dag bezorgd
Volg uw bestelling via Track & Trace van PostNL
Bijna 100 aangesloten kwaliteitsboekhandels.
pro-mbookslibr1 : libris