Levering

Staat uw vraag er niet bij dan kunt u altijd contact opnemen met de boekhandel of klantenservice

Wanneer kan ik mijn bestelling afhalen?

Is het boek op voorraad dan kunt u de bestelling in principe meteen ophalen. Wilt u ons mailtje even afwachten dan weet u zeker dat u niet voor niets komt. Een klant kan het boekhandel net hebben gekocht.

Is het boek niet op voorraad dan bestellen wij het boek voor u en laten wij u weten wanneer u uw bestelling kunt ophalen. De bestelling wordt meestal binnen 1 a 2 werkdagen in de boekhandel geleverd. Wij nemen altijd contact met u op wanneer u uw bestelling kunt ophalen. 

Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

Bezorgbestellingen tussen vrijdag 23.00 uur en maandag 23.00 uur worden op maandag verstuurd en in de meeste gevallen op dinsdag bezorgd. U ontvangt voor deze bestellingen op dinsdag vroeg in de ochtend een verzendbevestiging met track & tracé van PostNL.

Bestellingen die op werkdagen voor 23.00 uur* worden besteld, worden de volgende dag bezorgd. Raadpleegt u onderstaand overzicht voor meer informatie. Op de dag van levering ontvangt u een mail van Libris.nl met daarin de track & tracé van PostNL.

Daarnaast ontvangt u een bevestiging van PostNL zelf, maar daarin de melding wanneer PostNL verwacht bij u voor de deur te staan.

Voor 23.00 uur besteld op: Wordt verzonden op:  Wordt geleverd door PostNL op:
Maandag Maandag Dinsdag
Dinsdag Dinsdag Woensdag
Woensdag Woensdag Donderdag
Donderdag Donderdag Vrijdag
Vrijdag Vrijdag Zaterdag**
Zaterdag Maandag Dinsdag
Zondag Maandag Dinsdag

 

*Dit bericht is geldig voor bestellingen met een status "Op werkdagen voor 23:00 besteld, volgende dag thuisbezorgd".

**Levering op zaterdag is afhankelijk van de regio waarin u laat bezorgen. Er wordt op zaterdag niet aan postbussen geleverd. Op feestdagen wordt niet ingepakt en niet bezorgd. Tijdens de feestdagen gelden vaak afwijkende levertijden. Houdt u de mail van PostNL in de gaten voor de exacte levertijd.

Aan dit overzicht kunt u geen rechten ontlenen. Libris.nl en PostNL doen hun uiterste best om de leverdatum te halen.

Waar kan ik terecht met vragen over mijn bestelling?

Als u een vraag over een specifieke bestelling heeft, kunt u het beste de bevestigingsmail van uw oorspronkelijke bestelling beantwoorden. Op deze manier gaat uw e-mail automatisch terug naar het juiste e-mailadres van uw boekhandel, en heeft de boekhandel gelijk alle informatie over uw bestelling.

Voor alle andere vragen, klik hier om gelijk een vraag aan uw boekhandel te stellen.

Heeft u specifiek een vraag over een thuisbezorg-bestelling dan kunt u contact opnemen met de klantenservice Libris

Wat wordt er bedoeld met "bestelbaar" en "niet-bestelbaar"?

Als u in de webshop zoekt via de vereenvoudigde zoekpagina, dan worden, in eerste instantie, alleen "bestelbare" zoekresultaten getoond. Via een link bovenaan de pagina met zoekresultaten, kunt u er vervolgens voor kiezen om ook eventuele "niet-bestelbare" artikelen te tonen. Op de uitgebreide zoekpagina kunt u meteen al aangeven of niet-bestelbare resultaten getoond moeten worden.

Artikelen in de webshop zijn "bestelbaar" in de volgende gevallen:

  • Het artikel is leverbaar
  • Het artikel is nog niet verschenen, maar wel aangekondigd
  • Het artikel is momenteel in herdruk/nabestelling

Zulke artikelen kunt u direct in uw winkelmandje plaatsen en via de webshop bestellen, om af te halen in de boekhandel, voor thuisbezorging, of in het geval van eBooks of downloadbare luisterboeken om direct te downloaden. Let wel op: in het geval van nog niet verschenen artikelen, of artikelen in herdruk/nabestelling, wordt de verwachte verschijningsdatum getoond: deze kan ver in de toekomst liggen! U kunt zo'n artikel wel bestellen, maar zult even moeten wachten voor u het in huis heeft.

In andere gevallen zijn artikelen in de webshop "niet-bestelbaar". Het gaat dan bijvoorbeeld om artikelen die uitverkocht zijn en waarvoor (nog) geen herdruk is aangekondigd of door onze leveranciers niet meer worden aangeboden. Deze artikelen zijn niet direct bestelbaar via de webshop.

Aarzel niet om uw boekhandel te vragen of en wanneer het artikel weer leverbaar is. Uw boekhandel is altijd bereid u te helpen met het zoeken naar welk artikel dan ook!

Waarom kunnen sommige artikelen niet worden thuisbezorgd?

De boekhandel kan eigen uitgaven hebben toegevoegd. Deze zijn dan alleen maar via de boekhandel te verkrijgen.

Waarom kunnen sommige artikelen niet worden afgehaald?

In bepaalde gevallen, bijvoorbeeld aan het begin van een schooljaar, kiezen sommige boekhandels ervoor om het bijbehorende grote aantal studieboeken alleen rechtstreeks vanuit onze centrale leverancier te bezorgen, en niet via de boekhandel.

Wat wordt er bedoeld met de verschillende leverbaarheids-statussen?

Meer informatie over de leverbaarheids-statussen in de webshop.