Logositeb

Bent u vol van een boek? En wilt u dat aan meer mensen laten weten? Schrijf dan een recensie over het boek en dan plaatsen wij die wellicht in deze rubriek!

Isabel (12) over Toegang geweigerd

Toegang geweigerd

Danny De Vos

€ 14,99

<p>Ik heb het boek Toegang Geweigerd gelezen van Danny De Vos. Dit boek gaat over Nick. Hij gaat samen met zijn ouders en zus Zo&euml; op vakantie naar een Grieks eiland. Iedereen heeft het over aangespoelde lijken, mar Nick begrijpt het niet. Eenmaal bij het hotel belooft het een fantastische vakantie te worden. Totdat Nick op het strand iets vindt: een tasje met gympen en een foto van een familie. Als hij wegrent voor de bewakers raakt hij gewond. Maar ondanks dat huurt de eigenwijze Nick toch een waterfiets waar hij vanaf springt om te voelen hoe het is om een vluchteling te zijn die in het water valt. Hij verdrinkt bijna en zijn toch al overspannen vader raakt nu helemaal in de stress. En niet alleen door Nick. Er komt namelijk een boot vol vluchtelingen aan. Nick doet dat niks, totdat hij in contact komt met de vluchteling Za&iuml;d. Na een tijdje met elkaar opgetrokken te hebben krijgt Nick het plan om een dag te ruilen van leven. Maar Za&iuml;d en Nick worden gepakt en de politie denkt dat Nick ook een vluchteling is. Samen met nog honderden andere worden Nick en Za&iuml;d op de boot naar Europa gestuurd. Hier merkt Nick dat het heel wat anders is om vluchteling te zijn dan dat wat hij op school te horen krijgt. </p><p>Ik vond het een heel bijzonder boek. Ik had zelf eigenlijk nog niet zo&rsquo;n goed beeld hoe het is om vluchteling te zijn. Ik denk dat dit boek daar veel over leert. Bijvoorbeeld dat de meeste vluchtelingen eigenlijk liever niet weg wilden, maar ze zijn gewoon bang en wanhopig op zoek naar veiligheid. Het boek geeft een goede indruk hoe het gaat en hoe het er uitziet, wat er allemaal met je gebeurt als je vluchteling bent. En dat het niet de vluchtelingen zijn die voor het gevaar zorgen, maar de mensensmokkelaars. Vluchtelingen zijn niet gevaarlijk! Het boek is heel toegankelijk geschreven, geen moeilijke woorden, dus lees dit boek!   </p>

Ruim 85.000 boeken op werkdagen voor 21.00 besteld, de volgende dag bezorgd