Leestips van medewerkers

Denis

Vertel me het einde

Valeria Luiselli

€ 9,99

In haar vierde boek kiest Luiselli voor haar vierde stijl: een essay in veertig vragen. Die vragen komen van het formulier dat minderjarigen die alleen de Verenigde Staten zijn binnengekomen moeten invullen. Veel van die jongeren komen uit Centraal Amerika. Daar heersen bendes die op hun beurt weer verjaagd zijn uit Los Angeles. Per kerende post krijgt Trump de vluchtende jongeren ervoor in de plaats. Hoe een wet van Obama past in het straatje van Trump. Het is een prachtig, schrijnend verhaal. Een aanrader!

Marjoleine

De grote verboden zolder

Edward van de Vendel

€ 15,99

Zolders hebben vaak iets geheimzinnigs, zeker als ze ‘verboden’ zijn. Reden voor de 10-jarige bangelijke Eddie om er weg te blijven, maar de tijdelijke logé Linea weet hem over te halen. ’s Nachts sluipen ze samen naar boven en beleven daar de meest waanzinnige avonturen. Avonturen waarvan Eddie de volgende ochtend twijfelt of hij ze wel echt beleefd heeft of dat alles toch een droom was… Een heerlijk spannend en fantasievol boek voor donkere maanden waarin de wind door de bomen giert.

Debbie

Halszaak

Boris O. Dittrich

€ 19,99

Wat doet de vrouw van rechercheur Maya Oliphant als ze zich in Buitenveldert even verveelt? Dan brengt ze een bezoek aan De Amsterdamse Boekhandel. In het boek wordt een agressieve zwerver in de P.C. Hooftstraat met een nekklem door de politie aangepakt en raakt in een coma. Door de hoge werkdruk bij de politie kan Maya de hulp van haar vrouw goed gebruiken bij haar onderzoek naar het politieoptreden in Amsterdam. Het begin van een spannend boek, te koop bij De Amsterdamse Boekhandel natuurlijk.

Leon

Harnas van Hansaplast

Charlotte Mutsaers

€ 20,99

Mutsaers is terug, en hoe! Harnas van Hansaplast is persoonlijker dan de romans die Charlotte Mutsaers tot nu toe heeft geschreven en blijft verrassen tot het eind. Mutsaers vertelt in dit intieme relaas over het tragische leven dat haar broer leefde en ontdekt zaken van hem die ze wellicht niet had willen weten. Desalniettemin vindt ze een manier om deze informatie te verwerken en krijgt daarbij steun van haar zus. Een beetje maf is het verhaal wel, maar dat komt dit ontroerende boek enkel ten goede!

Waarom Libris
Boekbestellingen worden t/m 22 december 2017 GRATIS thuisbezorgd.
Bijna 100 aangesloten kwaliteitsboekhandels.