Bestellen

Staat uw vraag er niet bij dan kunt u altijd contact opnemen met de boekhandel of klantenservice

Kunt u niet (meer) inloggen?

Tijdens de migratie naar de nieuwe website (3-9-2015) hebben wij Libris- en Blz.-boekhandels gescheiden. Had u in het verleden een Blz.-boekhandel als favoriete boekhandel en kunt u niet (meer) inloggen? Probeert u dan alstublieft in te loggen op www.blz.nl. Wilt u graag klant blijven van Libris dan raden wij u aan een nieuw profiel aan te maken en uw favoriete boekhandel opnieuw te kiezen.
Onze excuses voor het ongemak!

Welke artikelen zijn beschikbaar in de webshop?

In onze webshop kunt u alle bestelbare boeken vinden. Deze boeken vindt u voor een groot deel ook terug bij uw Libris-boekhandel. En indien deze het betreffende boek niet op voorraad heeft, dan kan de boekhandel dit voor u bestellen.
Alle Libris-boekhandels hebben hetzelfde basisassortiment boeken. Daarnaast heeft iedere afzonderlijke Libris boekhandel een eigen assortiment. Hierdoor ontstaat een bepaalde diversiteit in het aanbod van de winkels.
Naast (meer dan 2.000.000) boeken kunt u bij de Libris-boekhandel ook terecht voor ebooks, kantoorartikelen, tijdschriften, luisterboeken en wenskaarten.

Waarom moet ik een afleveradres invullen?

Onze webshop kent drie vormen van bestellen: om af te halen in de boekhandel, voor thuisbezorging, of in het geval van eBooks of downloadbare luisterboeken om direct te downloaden.

Hoewel niet strikt noodzakelijk in het geval van afhalen in de boekhandel of het downloaden van luisterboeken, om alle drie bestelvormen mogelijk te maken vragen wij eenmalig alle relevante gegevens bij het aanmaken van een profiel.

Ook kan het voorkomen dat uw e-mailadres al dan niet tijdelijk onbereikbaar is, en dat u liever geen telefoonnummer in uw profiel invoert (een telefoonnummer is niet verplicht). In deze gevallen kunnen wij desnoods schriftelijk contact met u opnemen, bijvoorbeeld om het klaarliggen van een bestelling te bevestigen.

Indien u eenmalig een bestelling naar een afwijkend afleveradres wilt laten bezorgen, bijvoorbeeld in het geval van een cadeau, is het niet nodig om uw profiel aan te passen. Tijdens het besteltraject zelf krijgt u ook de kans om het afleveradres desgewenst aan te passen.

Kan ik een cadeau laten bezorgen?

Jazeker, tijdens het besteltraject kunt u het afleveradres van uw bestelling aanpassen. Er zit alleen een pakbon bij de bestelling waardoor de geadresseerden geen prijzen ziet.

Als ik meer dan één artikel bestel, worden ze altijd samen verzonden?

Nee, wij verzenden artikelen zodra ze leverbaar zijn, wat meer dan één verzending kan opleveren. U betaalt hiervoor géén extra verzendkosten, deze komen voor onze rekening.

Waarom moet ik een boekhandel kiezen?

In het geval van bestellen en afhalen in de boekhandel zal uw boekhandel zorgen dat uw bestelling klaarligt en contact met u opnemen wanneer het artikel afgehaald kan worden.

Hoewel een bezoek aan de boekhandel natuurlijk niet noodzakelijk is in het geval van bestellen voor thuisbezorging of het downloaden van luisterboeken, kan ook hier uw boekhandel een belangrijke rol spelen, bijvoorbeeld als aanvullende bron van informatie over uw bestelling of met het verlenen van technische assistentie bij het downloaden van uw luisterboek.

Libris is geen keten, maar een collectief van zelfstandige boekhandels in Nederland, die gericht samenwerken om de concurrentie op alle fronten aan te gaan. U steunt, óók met uw thuisbezorg-bestelling of digitale download, de zelfstandige boekhandel van uw keuze.

Welke verzendkosten worden er gerekend bij mijn bestelling?

Als u ervoor kiest om uw bestelling te laten bezorgen in Nederland of België, dan betaalt u geen verzendkosten voor boekbestellingen vanaf € 15,00, en een bijdrage in de verzendkosten van € 1,95 voor overige bestellingen. (Bij een bestelling met zowel boeken als overige artikelen wordt € 1,95 gerekend.) Meer informatie over afhalen en bezorgen

Kiest u ervoor om uw bestelling in de boekhandel af te halen, dan worden er uiteraard géén verzendkosten gerekend.

Voor alle overige bezorg-landen, klik hier voor de bezorgkosten (Wij bezorgen alleen aan landen die vermeld staan in deze lijst).

Wat wordt er bedoeld met de verschillende leverbaarheids-statussen?

Meer informatie over de leverbaarheids-statussen in de webshop.